Souhlas Česka

Petrovy otázky

Bezpečnost

  • Proti jakým bezpečnostním hrozbám zemi připravovat (typově)
  • Má být do té obrany zapojeno veškeré obyvatelstvo? Pokud ano, jak?
  • Nemělo by být veškeré obyvatelstvo trénováno proti teroristickým útokům?
  • Jakou roli mají hrát v naší obrany spojenectví nebo členství v paktech?
  • Chceme se účastnit i nějakých aktivit v zahraničí? (nemusí nutně jít o intervence, co třeba obrana maďarské hranice proti migraci)
  • Které bezpečnostní věci mají být vyráběny na našem území?
  • Jak se ubránit tomu, aby cizí moc neovládla zemi prostřednictvím neziskovek? Stačí „registrace cizích agentů“?
  • Jak koncentrovat vládě moc potřebnou pro boj se subjekty typu korporací a neziskovek, aniž by vzniklo riziko vyšší než nutné?
  • Jak eliminovat riziko, že nepřítel ovládne ústavní soud a jeho prostřednictvím zemi?

 

Politika

  • Je parlamentní demokracie optimálním nástrojem pro to, co potřebujeme? Poskytuje optimální kombinaci efektivity, moudrého rozhodování, koncentrace moci a nízkého rizika zneužití?
  • Má být Česká republika unitárním státem, federací nebo kompromisem? (krajské uspořádání můžeme chápat jako federaci krajů)
  • Jak má být organizována vláda? Mají existovat ministerstva? Má existovat úřad prezidenta? Jaké má mít pravomoci?
  • Je možné najít mechanismy, které znesnadní ovládnutí moci zájmovými skupinami?
  • Existuje ještě nějaká jiná obrana proti byrokracii než absolutní moc centra?
  • Je nějaké flexibilní řešení, které by umožnilo měnit strukturu vlády podle momentálních potřeb?
  • Jak lidu umožnit, aby vstupoval do politiky dostatečně často?
  • Jak řešit politický vliv médií?
  • Má mít vláda své médium?
  • Jaká má být role České televize a Českého rozhlasu v politickém životě? Jak to zajistit?
  • Mají být funkcionáři neziskovek, významní novináři a významní manažeři podrobeni stejné transparentnosti jako politici (majetková přiznání apod.)?

 

Hospodářství

  • Má být nějaká autorita odpovědná za stav hospodářství?
  • Pokud jsou lidé tou základní hodnotou, jak plynule zvyšovat schopnosti?
  • Jak kontrolovat hospodářskou moc?
  • Mají být nějaké preferované sektory? Jak by měla jejich podpora vypadat?
  • Jsou nějaké sektory, které by měly být striktně ve státním vlastnictví?
  • Jak řídit státní podniky?
  • Jaké postupy jsou optimální pro vyvlastnění zahraničního majetku?
  • Jak zastavit dovoz zaměstnanců?
  • Jaké jsou naše přírodní a historické výhody a jak jich může ČR využít?
  • Mají existovat země, které pro nás budou klíčovými ekonomickými partnery?

 

 

Věda a školství

  • Jak by měla vypadat výuka na školách, aby využívala starých zkušeností a zároveň zohledňovala poznatky moderní psychologie a neurovědy?
  • Jak se ubránit rodičům, aby netrvali na nízké úrovni výuky?
  • Učit děti společně nebo je třídit podle schopností?
  • Má se školství zaměřit spíš na talenty nebo všeobecně dobrou úroveň?
  • Má být veškeré školství bezplatné? Pokud ano, jakou roli mají hrát placené soukromé školy?
  • Jak vybudovat skvělý a snadno dostupný systém celoživotního vzdělávání?
  • Čím nahradit současný naprosto zoufalý systém rekvalifikací?
  • Jak organizovat spolupráci vědy a podniků?
  • Potřebujeme vůbec základní výzkum?
  • Má existovat akademie věd? Pokud ne, čím má být nahrazena?
  • Totéž o obou grantových agenturách.
  • Má být nějaká autorita, která bude odpovědná nejen za provoz škol, ale především za výsledky.
  • Má existovat státní program podpory fyzické zdatnosti?
  • Má existovat jakýsi soubor minimálních znalostí z přírodních a sociálních věd, které má znát každý občan?
  • Jak zabránit tomu, abychom financovali vzdělání těch, kdo pak odejdou do ciziny?

 

Vzdělanost a solidarita

  • Jak podpořit racionalitu proti pověrčivosti (aby nebylo zapotřebí každý rok cenzurovat zaručené správy o tom, že pití kyseliny sírové chrání před rakovinou)?
  • Co vede ke vzniku a posilování obecné solidarity mezi příslušníky národa? Jak takové věci podporovat?
  • Co přesně čekáme od podpory kultury? Jak toho dosáhnout co nejefektivněji?
  • Má být nějaké privilegované náboženství nebo dokonce státní náboženství?

 

Rodina a porodnost

  • Má stát podporovat nějaký model rodiny?
  • Mají být děti chráněny před řáděním LBGT?
  • Má se země připravovat na život s nižším počtem obyvatel? Jak?
  • Je možné podporovat vitalitu starších lidí? (aby důchodci řešili spíš, jak založit další firmu než který ústav je nejlepší