Souhlas Česka

Matyáš – okruhy a otázky

KONTEXT VZNIKU A FORMULACE:

Snažil jsem se zapracovat otázky z oblastí, které mi jsou blízko a ke kterým bych většinou měl co říct (byť ně vždy správně). Současně jsem se snažil formulovat jen takové otázky, které bych nečekal od ostatních, abychom se zbytečně neopakovali. Některé otázky jsou více konkrétní, ale většina je spíše abstraktnější. Beru to tak, že oproti ostatním jsem věkově, znalostně a tedy i zkušenostně na nižší úrovni, vnímám se proto v trochu jiné roli, takže můj cíl není nutně položit klíčové otázky, které by měly nutně zaznít. Pracuju s tím, že se přednesou v kolektivu lidí, kde by mohly vyprodukovat nějakou odezvu či inspiraci. To už samo o by byl úspěch.

1.EKONOMIKA:

  • Jak vybudovat silnější středníída? (neboli kupní sílu, která může vyvažovat proměnu situace v rámci glob. trhu a bude schopná konzumovat vlastní výrobky, nebo být dostatečně atraktivní pro jiné ekonomiky, což by vytvářelo ekonomickou páku)
  • Jak nastavit dlouhodobé (nejen ekonomické) plány v situaci, kdy vláda rotuje každé 4 roky?
  • V jakých klíčových odvětvích budoucnosti má ČR schopnost se prosadit, nebo aspoň držet významné postavení, pokud se do nich přesměruje kapitál?
  • Jak zavádět automatizaci efektivně?
  • Jaká geografická místa v ČR mají potenciál pojmout více lidí, než mají teď? V čem ta místa mohou být prosperující a jak je zatraktivnit? (Levné byty, služby, etc.?)
  • Jakými prostředky zefektivňovat zemědělství? (drony…?)

2. MEZINÁRODNÍ VZTAHY:

  • Jakými kroky docílit debyrokratizace, která podpoří příchod kapitálu zvenku, ale současně se neztratí schopnost ho ukontrolovat?

3. POLITICKÝ PROJEKT:

  • Jaká by měla být estetika celého projektu, která by propojila generace? Jak to pojmout celé I jako estetický projekt? 
  • Jak odměňovat nepřímou participaci na systému od té části společnosti, která nemá zájem se ho aktivně účastnit?
  • Jaké instituce v Česku drží reálnou moc a jaké jsou jim podřízené?

4. „BUDOVÁNÍ“ SPOLEČNOSTI:

  • Jak vytvořit síť sportovišť a jaké sporty propagovat? (Neboli místo, kde se budou tvořit komunity a setkávat děti v různých sfér) (tedy takový systém, který obchází ten školský, kde se děti třídí dle finančního kapitálu či IQ)
  • Jakou a jak vytvořit záchytnou/přechodnou síť a pocit naplnění pro již neodpovídající generaci a systém přijetí nové generace (刻舟求剑 – vysvětlím)
  • Jaké nabízené vyhlídky naladí většinu společnosti pozitivně? (stabilita, ale i potenciál k rozvoji) (neboli antropologie budoucnosti)
  • Jak zapracovat do třídy inteligence procesuální a dialektické myšlení? (Schopnost udržet systém bez okorání)
  • Jakými způsoby vytvořit systém, kde se lidé nebudou v průběhu dospíváníídit jenom podle IQ, ale najdou se silné, které se podpoří, aby vznikl schopný člověk, který má sebevědomí, chce být součástí, má čím přispět, chce ukázat své kvality a je za ně odměněn (úctou i financemi)

4.1. OTÁZKY IDENTITY

  • sjednocení jazyka (je to možné?)
  • Jak odměňovat reálnou výrobu a nikoliv postoje?
  • Jak budovat v kolektivním vnímání konstantní “zcizování společnosti“ (neboli docílit potvrzování vlastní identity na základě negace)
  • Jak vybrat a podporovat vznik velkých děl jako jsou filmy od Tarkovského, apod., – nabízí se podpora umění zdola (umělecké rezidence)
  • Jaké podporovat vzory? (sportovci?) (budování národní hrdost)
  • Návaznost na otázku nad: – (Jak vybrané vzory udělat přitažlivé (Lacan, The other), jak vybrat správná hesla, kterými se naplní veřejný prostor a atmosféra.
  • Jak docílit budování identity v době sociálních sítí? (neboli jak vytvořit protiváhu vůči obrazu světa, který je vnímán přes obrazovky nehledě na to jestli se jedná o husity nebo občanskou válku v USA) (Nabízí se otázka budování identity skrze sjednocení zájmů, jak je v tomto případě sjednotit?)